طبس- سرپرستی یزدفردا: در پی حادثه رانندگی روز شنبه هفته گذشته در محور طبس- دیهوک (سه راهی خسروآباد طبس) مردم و اعضای شورای اسلامی روستای خسروآباد به اعتراض از وضعیت خطرناک و حادثه آفرین این سه راه در محور مواصلاتی اصلی، قصد تجمع مقابل فرمانداری طبس را داشتند که با صحبت های بخشدار مرکزی معترضین با یک مهلت ده روزه خواهان رفع این مشکل شدند و اعلام نمودند که در صورت عدم توجه به خواست مردم خسروآباد جاده طبس- دیهوک را خواهیم بست.

نامه ای که در ادامه می خوانید مکاتبه یک وبلاگ محلی ( خسروآباد خبر) می باشد که به نمایندگی از مردم و خطاب به "دکتر محمدعلی عبداله زاده" نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی است:

خسروآباد خبر:وضعیت حادثه دلخراش مرگ مظلومانه برادر شهید علیرضا کاظمی زنده یاد محمود کاظمی با همه مصائب و مشکلات دارای عبرت ها و درسهایی است که لازم است برای همه اهل بصیرت بویژه مسئولین خدوم و پر تلاش شهرستان طبس اعم از امام جمعه محترم شهرستان و خصوصا نماینده مردمی و محبوب القلوب عزیز دلمان دکتر عبدالله زاده خلاصه وار بیان نماییم:

1- زنده یاد محمود کاظمی به عنوان برادر شهید با داشتن دو فرزند صغیر در حسرت یک شغل مناسب از دنیای بی وفا رفت...

یادمان هست حد اقل در دو دهه اخیر علاوه بر دهها مکاتبه با مسئولین محترم نظام هر بزرگواری که به شهرستان طبس سفر می کرد وی و خانواده اش خود را حضورا به او رسانیدند و یا حداقل درخواست کتبی برای شغل دادند ولی شاید به دلیل مظلومیت خاص این خانواده که در خسروآباد به این ویژگی معروفند کمتر اقدامی برای احقاق حقوق خود نکردند و به همان نامه اکتفا کردند حتی در این ماههای آخر عمر برای استمداد از عالی ترین مقام استان تا استانداری یزد هم رفته بود ولی گویا قوانین دست و پا گیر اداری در طول این دو دهه گاهی با مدرک تحصیلی و گاه با سن او مشکل داشت و واحسرتا که این برادر صبور و مظلوم شهید با حسرت یک شغل مناسب چشم از دنیا فرو بست، خدا عاقبتمان را بخیر کند فردا چه جواب شهدا و امام شهدا خواهیم داد...؟

2- علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد...

محور طبس دیهوک از محور های مهم و پر تردد شهرستان طبس است نقطه تلاقی چند استان مهم (کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسانهای جنوبی و رضوی، اصفهان، یزد و...) اگر لحظاتی در کنار پارکینگ خسروآباد به نظاره بنشینید شاهد عبور و مرور دهها کامیون و تریلر بین استانی خواهید بود که با حداکثر سرعت از خسروآباد عبور می کنند.

ای کاش آن روزی که جوان ناکام "معصومه اسلامی" اولین قربانی این جاده جلوی چشم پدر و مادر در تصادف دلخراش جان باخت وجدانی بیدار و همنوا با داغ دل مردم اقدامی می کرد تا در ادامه شاهد چندین تصادف و مرگ و میر شهروندان عزیز نباشیم؛ به فرض اینکه به گفته رییس اداره راه طبس جاده هیچ مشکلی ندارد و نیز طبق گفته ایشان ایجاد سرعت گیر هم ممنوع است، برای دوبانده کردن هم اعتبار ندارند، برای ایجاد زیر گذر هم اعتبار ندارند، از طرفی کامیون ها و تریلر های ترانزیتی و سایر خودرورها هم با حداکثر سرعت ممکن و بدون توجه به علائم رانندگی عبور می کنند راه حل چیست؟

بنشینیم و شاهد پرپر شدن ملت باشیم؟ چند قیصری ها و گلشنی ها و محمدی مقدم ها و اسلامی و کاظمی های دگیر باید کشته شوند تا تامین اعتبار شود؟ چه کسی می تواند درک کند همسر مرحوم کاظمی و دو فرزند صغیر و معصوم در جلوی چشمشان شاهد صحنه تصادف پدر بودن یعنی چه؟ چه کسی درک می کند بچه 3 ساله مرحوم کاظمی زین پس باید دلخوش عکس پدر باشد یعنی چه؟ خدا وکیلی این حادثه اگر برای یکی از بستگان مسئولین ذیربط پیش آید باز هم خواهند گفت راه مشکل ندارد...،اعتبار نداریم...،از یک بیل آسفالت هم محرومیم و...؟ ما با استناد به قرآن مجید که می فرماید:((...وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا،...و هـر كـس نفسی را زنـده كـنـد گويا همه مردم را زنده كرده است(مائده 32))) از مسئولین محترم درخواست داریم تا به فکر چاره بوده و از کشته شدن و اظافه شدن قربانیان جلوگیری نمایند.

مسلما پیشنهاد موکد مردم روستای خسروآباد دو بانده کردن راه طبس دیهوک در قسمت خسروآباد است و چون اعتباری فعلا نیست نصب چند سرعت گیر؛ مگر قوانین شورا ی ترافیک وحی الهی است؟ در دهها نقطه ایران و در راه های رسمی بین شهری سرعت گیر های متعددی دیده می شود اینجا دست روی دست بگذاریم و بر تعداد قربانیان(( سه راه مرگ خسروآباد)) بیفزاییم؟

3- فرزندان برادر شهید را دریابیم...

در بند اول این گزارش عرض شد که مرحوم کاظمی برادر شهید علیرضا کاظمی به علت نیافتن کار و عدم پاسخ عملی مسئولین ذیربط با داشتن زن و دو فرزند بیکار بود و مگر گاه و بیگاه گوشه و کنار کسی او را به کارگری فرا می خواند حتی در روزهای آخر عمر به همسرش مظلومانه می گوید:((از استخدام در کار دولتی که نا امید شدم به استانداری یزد هم رفتم فایده ای نداشت،بیا تنور بزنیم و من و تو با هم نان محلی پخت کنیم تا شاید زندگیمان بچرخد...))

شب آخر عمرش(جمعه10/4/91) تا پاسی از شب مشغول نصب تنور گلی بود و صبح هم به قصد شستن لباسهای گلی خود همراه با همسر و فرزندانش به کنار جوی آب روستا می رفت که گرفتار حادثه شد و از بین ما رفت.

لذا هم اکنون از آن مرحوم زن و دو فرزند صغیر باقیمانده در حالی که پدرشان بیکار و نیز از هیچ بیمه ای برخوردار نبوده است و از نظر معیشتی هم در تنگنای بسیار زیاد و بدون هیچ گونه سرمایه و اندوخته ای، طبق گفته اطرافیان مرحوم فقط 5یا7سال بیمه تامین اجتماعی دارد، ای مسئولین عزیز؛ ای کسانی که میز و پست و مقامتان میراث خون پاک شهیدان است اگر در زندگی و حیات این برادر بزرگوار شهید از او حمایتی نشد بیایید و دور از کاغذبازی و قوانین دست و پا گیر اداری برای معیشت و زندگی روز مره دو طفل معصوم این مرحوم فکری برداریم، جالب است بدانیم که پدر شهید یعنی مرحوم حسین کاظمی و همسرشان در زلزله 1357 طبس از دنیا رفته اند و این دو طفل معصوم جز یک عمو هیچ کس را ندارند از محضر "دکتر عبدالله زاده" نماینده دلسوز و مکتبی استدعا داریم تا در مورد مطالب معروضه (سه راه مرگ و معیشت یتیمان) پیگیری مجدانه نموده و در بین قوانین روزنه ای را بیابند تا این دو طفل یتیم دیگر مضاعف بر درد یتیمی گرفتار مشکلات معیشت و زندگی روزمره نگردند و با برقراری نوعی مستمری خدای بزرگ را شادمان سازند که صد البته رجاء واثق داریم که آن نماینده محترم که در انتخابات اخیر اوج ارادت مردم خسروآباد را نسبت به نظام و رهبری و خودشان دیدند با جدیت مضاعف علی گونه مددکار یتیمان خواهد بود. انشالله

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا